Follow by Email

miercuri, 30 martie 2011

Infiintarea Cercului de Istorie din Cosesti

   Astăzi, 8 mai 2010, noi, membrii fondatori ai Cercului de Istorie, ne-am adunat de buna voie , siliti doar de pasiunea noastra pentru studiul trecutului si de dorinta de a face ceva, de a ne implica, de a colabora cu ceilalti, de a ne cunoaste mai bine pe noi insine pentru a-i putea cunoaste si pe cei din jurul nostru.
           Suntem de acord cu programul întocmit de coordonatorii Cercului, profesorii Emanuela Nedelcu si Cătălin Nedelcu, la care vom aduce, după caz, propuneri de îmbunătăţire.  
           Cercul de Istorie îşi propune să investigheze viata si istoria sub toate aspectele ei, din timpurile stravechi pana in zilele noastre.
            Şedinţele cercului de elevi pot deveni arena unor discuţii libere pe marginea materiei predate. Elevii pot pune întrebări, emite păreri proprii, pot face completări. Ei au privilegiul să arate ce au citit în afara manualului, ce au auzit şi ce au văzut la radio - TV sau conferinţe publice, se pot obişnui cu argumentarea logică şi interpretarea istorica a faptelor.
          Vom încerca pe cât este posibil să înlăturam prejudecatile, sa stabilim un dialog liber, sincer, bazat pe studiu si cercetare, pe raporturi democratice intre membri şi pe respect reciproc. În “casa noastra” nu îşi vor gasi locul dicriminarile de natura sociala, religioasa, sexuala sau de orice alt tip, xenofobia ori ura de rasă.
   Scopul nostru, al fondatorilor, este să învăţăm împreuna ce înseamnă să fii tolerant, pentru a-i putea apoi învăţa si pe altii, sa tragem învataminte din istorie pentru ca sa nu o mai repetam obsesiv, sa intelegem ca istoria e vie, in continua schimbare si sa incercam si noi sa o prezentam  pe cat putem de bine si correct.
          Scopul nostru este sa încercam sa devenim oameni mai buni, sa devenim un nucleu al umanismului in şcolile noastre si chiar in afara lor.
          Scopul nostru este să investigăm istoria, atât cea locală şi naţională, cât şi cea universală cât se poate de impartial, atent, sa nu emitem judecati de valoare decat dupa studiul a cat mai multor surse diferite. Vom învăţa sa citim împreuna, sa întelegem împreuna, să iesim din formalismul scolii românesti de la acest început de mileniu. Consideram ca suntem cu totii buni ca si blocul de marmura care isi asteapta in cariera sculptorul, dar diferenta este că, nu artistul, ci noi si colegii nostri, vom indeplini acest greu rol de a scoate la lumina capodopere, de a ne modela pentru a deveni persoane responsabile si conştiente de trecutul nostru.
În cadrul cercului nostru de istorie elevii vor avea posibilitatea :
Ø să adâncească şi să amplifice cunoştinţele primite la orele de curs;
Ø  să le descopere înţelesuri noi;
Ø  să le încadreze în ansamblul cunoştinţelor pe care le au;
Ø să-şi însuşească tehnicile de cercetare proprii ale ştiinţei istorice;
Ø  să-şi formeze deprinderi de investigare şi de elaborare de referate pe teme de istorie;
Ø  să colecţioneze documente sau vestigii arheologice în vederea cunoaşterii istoriei locale;
Ø să culeagă mărturii orale de la participanţi la evenimentele istoriei contemporane;
Ø să organizeze un colţ istoric sau muzeu şcolar;
Ø să participe la concursuri şi sărbătorirea unor aniversări ale istoriei naţionale şi universale.
 
  Ca şi activităţi, Cercul de Istorie îşi propune:
o   Realizarea unei  întalniri  lunare, la care se va discuta in general pe o anumita tema, dar cu libertatea de a se aborda orice alt subiect la propunerea oricarui membru;
o   crearea unei reviste in care vom publica cu totii ;
o   excursii la obiectivele de interes istoric din judet si din afara lui;
o   participarea la conferinte pe teme istorice;
o   participarea la întalniri cu profesori, istorici şi oameni de cultură;
o   participarea la concursuri istorice si olimpiade pe plan local sau interjudetean;
o   realizarea de materiale istorice cu mijloace noi, moderne;
o   sprijinirea Muzeului Jupânesti si colectarea de noi materiale din localitatile noastre pentru largirea bazei exponatelor;
o   crearea unei biblioteci istorice prin donatii, sponsorizari, bani proveniti din vânzarea revistei noastre.



Libertăţi, drepturi şi îndatoriri:
o   libertatea de a spune orice, atata vreme cat nu sunt lezate bunele moravuri şi colegii de langa voi;
o   propuneri de îmbunatatire a activitatilor in orice directie;
o   interrelationarea cu colegii;
o   dreptul de a alege şi a fi ales in orice functie la nivelul Cercului;
o   îndatorirea de perfectionare permanenta, a carei neîndeplinire duce la excluderea din organizatie;
o   ajutor si sfat dat oricarui coleg dacă se află în vreo situaţie mai grea.

Un comentariu:

  1. CE BUNE CA MAI ECXISTA OAMEN CARE AU INITIATIVA SI INTERES PENTRU CULTURA. SUPER BLOG ,SPER CA TRADITIA ZONEI SA RAMINA PESTE TIMP.

    RăspundețiȘtergere