Follow by Email

sâmbătă, 7 mai 2011

Am fost prizonier in lagarul de la Dachau...

In luna martie, mai precis pe 26,  am avut o intalnire deosebita cu domnul Ene Gheorghe din Petresti, veteran de razboi cu un destin fantastic, din punctul meu de vedere. Dansul a luptat pe frontul de vest la doar 20-21 de ani si a avut ghinionul sa cada prizonier de razboi  in luna noiembrie sau decembrie 1944. Ceea ce a urmat este o adevarata odisee, ascultandu-l te crucesti si te intrebi de ce l-a iubit Dumnezeu atat de mult incat l-a supus la atatea incercari si l-a scapat din toate! Prizonier la unguri, la nemti, la americani, adapostit intr-o casa de civili, evadat pentru cateva zile si ascuns intr-un pod de fan, prins si trimis la gazare in Dachau, iata doar cateva din pataniile unui om care te impresioneaza cu vorba, cu modestia si cumintenia sa! Domnul Ene este unul dintre anonimii care merita mult mai mult, pacat ca nu se gaseste nimeni sa-l scoata in lumina, atata vreme cat mai este !

Priviti aceste fotografii, uitati-va la fragmentul de film de pe youtube si spuneti-mi ca nu am dreptate!
                                                                             



Acum 5 ani cand a venit la Cosesti la o ora de istorie:



Si astazi, la intalnirea Cautatorilor de Comori:



Si totusi...ma gandesc eu...noi suntem Cautatorii de Comori!
Azi comoara noastra se numeste Ene Gheorghe si v-o aratam si dumneavoastra!
Acum este fragila, dar cu atat mai pretioasa!
S-o pastram, s-o privim, s-o admiram cat mai putem!
Ave Ene Gheorghe din Petresti!
                                                                       

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu